verslag - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu verslag - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu

verslag

Door: margandries

Blijf op de hoogte en volg margandries

25 November 2011 | Vietnam, Sa Pá

23 nov woensdag
Hue: Na het ontbijt lopen we naar de boot en maken een tocht op de Huong Giang rivier. De boot legt aan bij de Thien Mu pagode.
In de middag vliegen we naar De hoofdstad van Vietnam: Hanoi en zijn rond 17uur in ons hotel.
Samen met de reisleider lopen we even later door de super drukke en volle stad Hanoi, wij komen ogen te kort.
Drinken daarna met een aantal reisgenoten een biertje op het terras aan het plein bij het Hoan Kien-meer.
Later gaan we met z'n achten eten in een Thais restaurant.

24 nov donderdag licht bewolkt 27gr
Vandaag hebben we de tijd, gaan daarom pas om 9uur ontbijten.
Later id ochtend lopen we het centrum van Hanoi in en zien weer zoveel. Vooral wat de met name vrouwen hier op één fiets kunnen vervoeren is onvoorstelbaar! Bezoeken o.a. de Hoa Lo gevangenis: Ooit gebouwd door de Fransen als gevangenis. Hoofdzakelijk Amerikaanse krijgsgevangenen werden hier vastgehouden. Bekijken nog een kerk, maar dit deze stelde niet zo veel voor.
In de loop vd middag treffen we op het terras aan het Hoan-Kien meer Jan en Trudie.
Gaan later nog wat eten want om 19uur vertrekken we vanuit het hotel naarz het station voor de nachttrein naar Sapa.
Er zijn slaapcoupés voor 4 personen en samen met Harry en Carina proberen we om 22.30uur te gaan slapen.
Ik (Marga) slaap voor mijn gevoel helemaal niet: zoveel lawaai en we liggen te schudden op ons matrasje.
Om 5uur komen we aan in Sapa.

25 nov vrijdag licht bewolkt 26gr
Na een ontbijt en een stop bij de Vietnamese/Chinese grens arriveren we rond 9uur bij ons hotel in Sapa.
Lopen even later het plaatsje en zien een aantal stammen, oa Dao, Tay, Xa Pho en Day: heel kleurrijk en erg vriendelijk.
Na een gezamenlijke heerlijke lunch vertrekken we om 14.30uur wandelend naar de Cat Cat village; een prachtige wandeling naar een authentiek bergdorp. De heenweg is 1,5uur alleen maar dalen en daarna ruim 1uur klimmend terug naar Sapa. Wij hebben onze sport voor vandaag weer gehad en gaan direct naar een barretje om het vocht weer op peil te drinken.

• 25 November 2011 - 15:41

Carel En Lien:

Wat een leuke reisverslagen,en mooie foto's.Geniet nog maar van al die mooie momenten.Lieve groetjes Carel lien

• 25 November 2011 - 15:49

Nico En Harmien:

Hoi luitjes, lees iedere keer jullie reisverslag. Julliehebben de tijd van je leven zo te zien. En van wat je op de fiets kan vervoeren.........Foei ik zou geloof ik met fiets en al omvallen!

Tot horens maar weer.
    Nico en Harmien.

• 28 November 2011 - 20:33

Karin:

leuk om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken.Geniet er nog lekker van de laatste dagen.
    groetjes Karin

• 03 December 2011 - 12:15

Sabine:

Prachtig!
    Nu heerlijk thuis na genieten!