Reisnieuws - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu Reisnieuws - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu

Reisnieuws

Door: margandries

Blijf op de hoogte en volg margandries

19 November 2011 | Vietnam, Hoi An

19 nov / zaterdag. 30gr eerst miistig, daarna licht bewolkt
's Morgens om 7.00uur vertrekken we. De route gaat langs vele rijstvelden, ontzettend mooi om het dagelijkse leven id verschillende dorpjes te zien en hoe de Vietnamezen, veelal vrouwen, werken op de rijstvelden. Maken een stop en ook bij een mattenmaker en daarna een stop van een halfuur aan wederom een prachtige baai ad zee. Na een heerlijke lunch, op alweer een mooie locatie aan een rivier, maken we een stop in het id oorlog getroffen plaatsje My Lai. Op de herdenkingsplek bekijken we eerst een Nederlandse reportage waarin de gruwelijke gebeurtenissen van 16 maart 1968 in beeld worden gebracht en verwoord door een Amerikaanse piloot en een enkele nabestaande die de veldslag heeft overleefd. Wij zijn er allemaal behoorlijk van onder de indruk; bekijken daarna het museum en het monument.
Rond 17.30uur arriveren we in de plaats Hoi An.

• 20 November 2011 - 09:20

Nico En Harmien:

Hoi luitjes, zo te lezen vermaken jullie je goed. Daar is het normaal dat de vrouwen op het land werken;maar wat doen die mannen dan? Ik vond het ook het ook indrukwekkend dat je de sporen van de vietnam-oorlog ook nog duidelijk ziet. Afijn jullie zien de mooie kanten van het land en ik denk af en toe ook de schaduwzijde. We wachten op het vervolg van jullie reisverslag. Groetjes uir een koud Zevenaar. Nico en Harmien.