reisdag - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu reisdag - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van margandries janssen - WaarBenJij.nu

reisdag

Door: margandries

Blijf op de hoogte en volg margandries

18 November 2011 | Vietnam, Quy Nhơn

Om 7.30 uur rijden we weg uit Nha Trang en maken vrijwel direct nog een stop bij de haven; op een rots staan de rode bakstenen Po Nagar torens uit de 7e tot 12e eeuw, de plek die eeuwenlang een hindoeïstische ceremoniële plaats was. De zon schijnt vol en het is al behoorlijk warm...
Wij maken een stop bij een strandtent met een mooie baai met strand en we blijven hier 2uur en kunnen zwemmen en genieten van het mooie uitzicht. Na de lunch rijden we verder richting Quy Nhon. Onderweg een stop en kunnen we zien hoe oestersaus wordt gemaakt: in de periode april-juni wordt vis gevangen, deze worden vervolgens in vaten gelegd; laag vis, laag zout, enz. na 9 maanden (ongekoeld) wordt de saus alleen nog gezeefd. Dus oestersaus is eigenlijk verrotte vis met zout! In de loop vd middag arriveren we bij het Seagull Hotel in Quy Nhon. Ons hotel ligt aan de zee; in de plaats is verder weinig te doen het is alleen een overnachtingsplek omdat de afstand tussen Nha Trang en Hoi An te ver is om in één dag te rijden. Een mooi hotel met dakterras en een fantastisch uitzicht.
Na het diner zitten we tot 23.00uur op ons balkon (10e etage) met een wijntje, een heerlijke temperatuur en uitzicht op zee! Alweer genieten...de volgemde morgen gaat om 05.30uur de wekker!

• 21 November 2011 - 15:38

Eric En Tasja:

Klinkt allemaal goed. Alleen geen oestersaus meer voor mij :).
    Genieten maar!

Liefs